השיטות השונות לביצוע ניתוחי ערמונית

בלוטת הערמונית נמצאת אצל כל גבר בבסיסה של שלפוחית השתן. עם השנים, בדרך כלל בגילאים 50 ומעלה, הבלוטה גדלה ועלולה לגרום להפרעות במקרים מסוימים. ישנם מקרים שבהם קיים צורך בניתוח לכריתת הערמונית, על מנת להיפטר מההפרעות. ככלל, מסביר ד"ר אהרון מנס, ניתן לחלק את ניתוחי הערמונית לשני סוגים מרכזיים – בדרך פתוחה או בדרך סגורה.

ביצוע ניתוח פתוח

לרוב, כאשר הערמונית גדולה, יש אפשרות לנתחה בניתוח פתוח. בדרך זו, מבוצע חתך מזערי בדופן הבטן התחתונה, לרוב בהרדמה אזורית. בניתוח פתוח ניתן להוציא את בלוטת הערמונית בשלמות. בדרך כלל, הבעיה ממנה סבל החולה נפתרת לחלוטין.

ביצוע ניתוח סגור

שיטות לניתוח ערמונית - ד"ר אהרון מנסניתוחים אלו מבוצעים דרך השופכה, ללא חתך בבטן התחתונה. הניתוח כולו מבוצע על ידי החדרת צינור לשופכה, באמצעותו ניתן לראות את הבלוטה. ישנן שלוש שיטות מרכזיות לביצוע ניתוחים סגורים: על ידי זרם חשמלי, אידוי ולייזר. יש לציין כי ד"ר אהרון מנס, מומחה לאורולוגיה, מבצע את הניתוחים הנ"ל בכל השיטות שהוזכרו ולעתים משתמש בשילוב השיטות למתן מענה אופטימלי. ד"ר מנס הנו בעל ניסיון של אלפי ניתוחים לאורך שנות פעילותו הרבות.

בתום ניתוח סגור הנעשה על ידי זרם חשמלי (TURP), נשלחת בדיקה פתולוגית. בניגוד לשיטה זו, בטכנולוגיית לייזר, לרוב לא נשלחת בדיקה פתולוגית.

בניגוד לביצוע ניתוח פתוח, בניתוחים סגורים, ובמיוחד בניתוחים באמצעות זרם חשמלי, נעשה מאמץ להוציא כמה שיותר מבלוטת הערמונית כדי ליצור תעלה שתאפשר מתן שתן בצורה טובה. ד"ר אהרון מנס מסביר כי "בלוטת הערמונית עלולה לגדול מחדש לאחר כמה שנים. מצב זה נחשב נורמלי ולא בהכרח יפריע לגבר. עם זאת, ההפרעות של הגדלה בערמונית עלולות להופיע בשנית".

מה משפיע על הבחירה בין ניתוח פתוח לסגור?

הגורם שמשפיע הוא גודל הערמונית, כישורי הרופא המנתח ומצבו הבריאותי של החולה. ד"ר אהרון מנס הנו בעל ניסיון רב בניתוחי ערמונית, ברוב השיטות הניתוחיות הקיימות. במסגרת תפקידו, באפשרותו להתאים את הטיפול ההולם ביותר עבור כל חולה, בהתאם לאופי הבעיה הספציפי.

המידע המובא לעיל נכתב לאור ניסיונו הרב של ד"ר אהרון מנס, שנצבר במשך 38 שנים בתחום האורולוגיה, ולאחר שביצע ניתוחים באלפי מטופלים מרוצים לאורך השנים.